چگونه وارد حرفه تبلیغ نویسی شویم؟ آشنایی با صفر تا 100 کپی رایتینگ

آیا تا به حال بازی پانتومیم را انجام دادید؟ مطمئن هستم اگر هم تاحالا این بازی را تجربه نکردید، حتما اسمش را چندین بار شنیده‌اید. در این بازی شیرین، فرد باید سعی کند که فقط با استفاده از دست و پا و چهره خود (یا همان زبان بدن) مفهومی را به مخاطب برساند. بدون اینکه کوچکترین لغتی از دهانش بیرون بیاید. تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ نیز بی شباهت به بازی پانتومیم نیست. اما با این تفاوت که یک تبلیغ نویس نه تنها نمی‌تواند به صورت مستقیم با مخاطبان صحبت کند، بلکه مجاز به استفاده از زبان بدن هم نیست! تنها ابزار او تولید جملات خواندنی و شگفت انگیزی است که باید با استفاده از کلمات جذاب، آن‌ها را به مخاطب عرضه کند.

در این مقاله قرار است به این سوالات پاسخ دهیم که:

منظور از کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی چیست؟ منظور از کپی رایتر یا تبلیغ نویس کیست؟ مهم ترین وظایف یک تبلیغ نویس چه مواردی هستند؟ یک کپی رایتر باید چه مهارت‌هایی داشته باشد؟ بازار کار تبلیغ نویسی چگونه است؟ و در نهایت اینکه چگونه آموزش کپی رایتینگ را شروع کرده و وارد این حوزه شویم؟

تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ چیست؟

تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ چیست؟

به صورت خلاصه و مفید، تبلیغ نویسی به مهارتی گفته می‌شود که فرد با استفاده از لغات یا کلمات، مخاطب را ترغیب به انجام کاری می‌کند. این ترغیب کردن به صورت‌های متفاوت و گوناگونی رخ می‌دهد. حتما برای شما نیز اتفاق افتاده است که هنگام خواندن یک جمله تبلیغاتی، وسوسه شده‌اید که محصول یک برند را خریداری کرده و یا در یک دوره آموزشی شرکت کنید.

پشت تمام این متن‌های خیره کننده، هنر تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ (copy writing) قرار دارد که باعث جذابیت این جملات برای مخاطب می‌شود. پس می‌توان تبلیغ نویسی را زبان بازاریابی و فروش و در واقع پلی میان کسب و کار و مخاطبین بازار هدف آن کسب و کار دانست.کپی رایتینگ مهارت خیلی تازه و جدیدی نیست و ما سال‌های زیادی با آن زندگی کرده‌ایم. مانند تبلیغاتی که هر روز در تلوزیون یا بیلبورد‌های تبلیغاتی دیده‌ایم و نظرمان را به خودش جلب می‌کند.

با مطرح شدن علم دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) رقابت بسیار زیادی بین کسب و کارها در فضای وب و شبکه‌های اجتماعی به وجود آمده و باعث اهمیت دو چندان کپی رایتینگ شده است. امروزه تبلیغ نویسی به دو دسته کلی آفلاین و آنلاین تقسیم بندی می‌شود. تبلیغ نویسی فرشته نجات تمامی کسب و کارهایی است که نیاز به مشتری دارند!

تبلیغ نویس یا کپی رایتر کیست؟

با مطالعه قسمت قبلی این مقاله، با تبلیغ نویسی آشنا شدید. به همین جهت باید بدانید کسی که با مهارت کپی رایتینگ آشنایی داشته و در این حوزه مشغول به کار است، یک تبلیغ نویس یا کپی رایتر (copy writer) نامیده می‌شود. به صورت تخصصی تر:

یک تبلیغ نویس به کسی گفته می‌شود که با تکیه بر مهارت نویسندگی‌اش و همچنین آشنایی با علم بازاریابی، متن‌های تبلیغاتی جذابی را برای مخاطبین هدف یک کسب و کار می‌نویسد.

بعضی از افراد به تبلیغ نویس، فروشنده نویسنده نیز می‌گویند. از همین کلمه مشخص می‌شود که یک کپی رایتر، باید با روانشناسی فروش نیز آشنایی داشته باشد. حتما برای شما نیز اتفاق افتاده است که هنگام پخش پیام‌های بازرگانی بین سریال یا فیلم در تلوزیون، سریع کانال را عوض می‌کنید (دقیقا مثل من!). یا به محض اینکه متوجه می‌شوید یک پیام تبلیغاتی برای شما آمده است (چه پیامک و چه در شبکه‌های اجتنماعی) اصلا آن پیام را باز نمی‌کنید.

در اینجاست که یک کپی رایتر وارد عمل می‌شود و تمام تلاش خود را انجام می‌دهد که با تکیه بر هنر تبلیغ نویسی، کاری کند که مخاطب نتواند آن پیام را نادیده بگیرد! به عبارت دیگر تبلیغ نویس با استفاده از فنون روانشناسی و کلمات، توجه مخاطب را به خود جلب کرده و در این صورت می‌تواند تا حد زیادی مطمئن باشد که کار خود را به بهترین شکل انجام داده است.

مهارت‌های حیاتی یک تبلیغ نویس

برای ورود به هر شغلی نیاز است که مهارت‌های آن را یاد گرفت. شما نیز اگر می‌خواهید وارد حرفه کپی رایتینگ شوید، نیاز است که به مهارت‌های زیر مسلط شوید.

مهارت حیاتی شماره 1: نویسندگی

همانطور که از نام تبلیغ نویسی مشخص است، شما به عنوان یک کپی رایتر باید چیزی بنویسید. پس باید سعی کنید که مهارت نویسندگی را درون خود پرورش دهید. خب صبر کنید و اخم نکنید! شاید با خودتون فکر کنید که باید بروید و تمام قواعد زبان فارسی را بیاموزید و سپس تبدیل به یک نویسنده معروف شوید. در تبلیغ نویسی مهم نیست که شما خیلی با اصول و قواعد زبان فارسی آشنایی داشته باشید. بگذارید اینطوری به شما بگویم که تبلیغ نویسی مثل یک مکالمه دوستانه است. یک مکالمه بین یک کسب و کار با مخاطبین هدف آن که در قالب جملات اثر گذار، توسط یک شخص ثالت به نام تبلیغ نویس، نوشته می‌شود.

دیوید اگیلوی می‌گوید:

من قواعد دستور زبان را نمی‌دانم. اگر سعی داری که مردم را ترغیب کنی اقدامی را انجام دهند یا چیزی بخرند، به نظر من می‌رسد که باید از زبان خود آن‌ها استفاده کنی

مطالعه کنید: 3 تمرین برای خلاقیت در نوشتن

مهارت حیاتی شماره 2: آشنایی با علم بازاریابی

بازاریابی، اصول و پایه هر کسب و کاری است. حتی خود فروش و تبلیغات نیز زیر مجموعه بازاریابی محسوب می‌شوند. همانطور که در این مقاله گفته شد، یک تبلیغ نویس به صاحبین کسب و کار کمک می‌کند که بتوانند در فروش موفق عمل کنند. این موضوع برای کسب و کارهایی که تازه به وجود آمده‌اند، اهمیت بیشتری دارد. به این دلیل که این کسب و کار باید تمام تلاش خود را انجام دهد که مخاطبین برای بار اول از محصولات یا خدمات آن‌ها استفاده کنند.

مهارت حیاتی شماره 3: توانایی شناخت محصول و مخاطبین هدف

شناخت محصول و مخاطبین هدف که در این مقاله چندین بار به آن‌ها اشاره کردم، دو رکن بسیار مهم در تبلیغ نویسی هستند. شما زمانی که قصد دارید برای محصولی تبلیغ بنویسید، باید بدانید که آن محصول دقیقا چیست. مگر می‌شود که من در مورد چیزی هیچی ندانم و بخواهم که در مورد آن یک مطلب قابل توجه بنویسم؟ زمانی که شما سوژه مورد نظر خود را به خوبی شناختید، باید بدانید که برای چه کسی قصد تبلیغ نویسی دارید. شناخت بازار و مخاطبین هدف بسیار مهم است و اگر به آن توجه نکنید، متن تبلیغاتی شما با شکست روبرو خواهد شد.

مهارت حیاتی شماره 4: مهارت صبر کردن

بله کاملا درست خواندید، صبر. اما چرا؟ دقت داشته باشید که یادگیری و حرفه‌ای شدن در تبلیغ نویسی نیاز به صبر زیادی دارد. اما از قدیم گفتن که گر صبر کنی، زغوره حلوا سازی. بعد از اینکه در این مهارت حرفه‌ای شوید، باید منتظر درآمد‌های خوبی نیز باشید. البته زمانی هم که در کپی رایتینگ مهارت پیدا کردید، باز هم باید صبور باشید. به این دلیل که شاید لازم باشد که شما برای نوشتن یک متن یا شعار تبلیغاتی، روز‌ها فکر کنید تا به یک ایده مناسب دست پیدا کنید.

مهارت حیاتی شماره 5: توانایی جستجو کردن

زمانی که از شما خواسته می‌شود برای محصولی یک متن تبلیغاتی بنویسید، باید ابتدا زمان بگذارید و با ویژگی‌ها و مزیت‌های آن محصول آشنا شوید. این کار به شما کمک می‌کند که با دستی پر کار خود را انجام داده و به هدف خود یعنی جلب توجه مخاطب دست پیدا کنید.

اگر شما هیچ کدام از مهارت‌های بالا را ندارید، لازم نیست نگران باشید. به این دلیل که تمامی مهارت‌های فوق قابل یادگیری بوده و با کمی تمرین، می‌توانید به این مهارت‌ها مسلط شوید.

بازار کار تبلیغ نویسی و درآمد یک کپی رایتر به چه صورت است؟

درآمد و بازار کار تبلیغ نویسی

شما را نمی‌دانم ولی من هر موقع در مورد شغل تبلیغ نویسی با شخصی صحبت می‌کنم، مات و مبهوت به من نگاه می‌کنه و بعدش میگه که: مگه همچین شغلی هم وجود داره! (حالا بماند که اگر از کلمه کپی رایتینگ هم استفاده کنم چندین برابر بیشتر تعجب می‌کنه). همین تازگی و نوظهور بودن حوزه کپی رایتنیگ، باعث شده است که بازار کار تبلیغ نویسی بسیار بکر و خوب باشد. از طرف دیگر الان دیگر مثل قبل نیست که در هر صنعتی تعداد محدودی رقیب یا هم صنف وجود داشته باشد.

امروزه رقابت در بازار بسیار زیاد شده و این آرزوی هر کسب و کاری است که نسبت به هم صنفان خودش، موفق تر باشد. خب چه کسی بهتر از تبلیغ نویس یا کپی رایترها، که بتوانند با جملات خود، یک برند یا کسب و کار را در ذهن مخاطب ماندگار کنند. اما موضوع دیگری که باید به آن اشاره شود، درآمد تبلیغ نویسی است. جدا از بحث علاقه و استعداد، میزان درآمد نیز یکی دیگر از فاکتورهای مهم و تآثیر گذار در بحث انتخاب شغل است. من در اینجا قصد ندارم که وارد بحث اعداد و رقم بشوم یا در مورد تعرفه تبلیغ نویسی با شما صحبت کنم. اما قصد دارم به شما معیاری برای تخمین درآمد یک شغل بدهم.

معیار من چیست؟

ببینید، من به شخصه اعتقاد دارم که درآمد هر شغلی بستگی به ارزشی دارد که شما برای کارفرمای خود ایجاد می‌کنید. باید با خودتون فکر کنید که تبلیغ نویسی، چه ارزشی را برای صاحبین کسب و کار ایجاد می‌کند؟ لازم به توضیح نیست که هدف اصلی هر کسب و کاری (جدا از بحث نوع فعالیت آن کسب و کار) فروش و در پی آن کسب سود است. درآمد کپی رایتینگ بسیار مناسب است، به این دلیل که شما به عنوان یک تبلیغ نویس، نقش بسزایی در رساندن آن کسب و کار به سود دارید. جملات شما باعث می‌شود که مخاطب ترغیب شود که برای یک بار هم که شده از محصولات یا خدمات آن برند استفاده کند. امروزه صاحبین کسب و کار به اهمیت تبلیغات پی برده‌اند و همین موضوع، یعنی یک فرصت خوب برای افرادی که قصد دارند وارد این حوزه شوند.

آشنایی با انواع  کاربرد تبلیغ نویسی در حوزه‌های مختلف    

در نگاه اول شاید اینطور به نظر برسد که استفاده از اصول کپی رایتینگ، فقط محدود به فروش محصولات می‌باشد. اما در ادامه به شما خواهم گفت که تبلیغ نویسی در خیلی از جاها کاربرد دارد.

کاربرد تبلیغ نویسی در فروش محصول یا کالا

یکی از پایه‌ای ترین کاربرد‌های تبلیغ نویسی مربوط به فروش کالا و محصولات است. یک تبلیغ نویس سعی می‌کند که با مهارت خود، مخاطب را ترغیب به خرید محصول مورد نظر کند.

مطالعه کنید: چطور یک صفحه محصول پر فروش بنویسیم؟

کاربرد تبلیغ نویسی در فروش خدمات

فروش فقط محدود به یک جنس فیزیکی نمی‌شود. کسب و کارهایی که در حوزه خدمات فعالیت می‌کنند هم به نوعی کار فروش انجام می‌دهند. به عنوان مثال یک کسب و کار را در نظر بگیرید که در حوزه فرش شویی و قالیشویی مشغول به کار بوده و قصد دارد از کپی رایتینگ برای افزایش فروش خدمات خود استفاده کند.

کاربرد تبلیغ نویسی  در پرسونال برندینگ

پرسونال برندینگ به معنای برند سازی شخصی است. در اینجا یک فرد سعی می‌کند که با استفاده از اصول کپی رایتینگ، خود را به  مخاطبین هدف خود معرفی کند. به عنوان مثال یک مشاور را در نظر بگیرید که به تازگی مشغول به کار شده و قصد دارد در حوزه ازدواج و خانواده فعالیت کند. او می‌تواند از یک کپی رایتر کمک بگیرد که برای او یک شعار و متن تبلیغاتی جذاب بنویسد.

کاربرد تبلیغ نویسی در آشنایی اولیه با یک کسب و کار    

گاهی اوقات یک کسب و کار تازه به وجود آمده و به عبارتی اول راه است. این کسب و کار در ابتدا و قبل از هر چیز، باید به فکر شناساندن خود به مردم باشد. در اینجا نیز کپی رایترها باید با هنر تبلیغ نویسی خود، مردم را با آن صنعت آشنا کنند.

کاربرد تبلیغ نویسی در انتقال پیام‌های اجتماعی

از دیگر کاربردهای تبلیغ نویسی در انتقال پیام‌هایی برای عموم مردم است. در این پیام‌ها گاهی افراد را به کار خاصی دعوت و گاهی نیز خطرات یک رفتار خطرناک را به آن‌ها گوشزد می‌کنند. برای اینکه با کاربرد تبلیغ نویسی در این قسمت بیشتر آشنا شوید، شما را دعوت می‌کنم که پیام‌های زیر را بخوانید:

سیگار کمتر از 5 گرم وزن دارد اما عامل حداقل 5 نوع سرطان مهلک است.

سیگار دروازه ورود به اعتیاد است.

حالا اگر به فردی که در تبلیغ نویسی مهارت ندارد، بخواهید که در مورد ترک سیگار یک جمله جذاب بنویسد، احتمالا با جمله زیر مواجه خواهید شد:

سیگار نکشید، چون به بدن شما ضرر می‌رساند!

چگونه یک تبلیغ نویس شوید؟  

اگر تصمیم خود را گرفته‌اید که وارد این شغل جذاب شوید، باید بدانید که نقشه راه چیست. در ادامه شما را گام به گام با دنیای هیجان انگیز کپی رایتینگ آشنا خواهم کرد.

آموزش تبلیغ نویسی را شروع کنید

یادگیری مهارت یکی از باید‌ها برای ورود به هر شغل یا کسب و کار است. تمامی کارها نیاز به آموزش دارند و اگر بدون یادگیری مهارت وارد یک حوزه شوید، رشد شما صعودی نخواهد بود. بدین جهت برای آموزش کپی رایتینگ نیز، نیاز به یک دوره تبلیغ نویسی دارید.

حیطه فعالیت خود را مشخص کنید  

قدم بعدی برای ورود به شغل کپی رایتینگ، انتخاب حوزه مورد نظرتان برای قبول سفارش تبلیغ نویسی است. من در اینجا شما را با انواع حوزه‌های کاری تبلیغ نویسی آشنا خواهم کرد.

دقت کنید که تبلیغ نویسی به صورت کلی به دو دسته آفلاین و آنلاین تقسیم می‌شود.

تبلیغ نویسی آفلاین

شما حتما تاکنون نمونه تبلیغ نویسی آفلاین را در بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر و یا در انواع بروشورها دیده‌اید. البته تا چند سال پیش نمونه کپی رایتینگ را در مجلات و روزنامه‌ها نیز میشد مشاهده کرد. البته امروزه تبلیغ نویسی آنلاین دارای حوزه کاری بیشتری است که در عنوان بعدی به آن‌ها اشاره خواهم کرد.

تبلیغ نویسی آنلاین

با ظهور اینترنت، فضای وب و شبکه‌های اجتماعی، باعث شده که مردم، حداقل چند ساعت از عمر خود را در این فضاها سپری کنند. به همین علت نیز یک فرصت خوب برای افرادی به وجود آمد که نیاز به تبلیغات داشته و دنبال جایی هستند که مردم تبلیغات آن‌ها را ببینند. از طرف دیگر نیز یک فرصت خوبی برای تبلیغ نویس‌ها به وجود آمد که از مهارت کپی رایتینگ خود در این فضاها استفاده کرده و درآمد کسب کنند.

یادگیری مهم ترین تکنیک‌های تبلیغ نویسی   

تبلیغ نویسی دنیای بسیار جذاب و شیرینی است. به این دلیل که کپی رایتینگ شغل تکراری و خسته کننده‌ای نیست. شما در هر پروژه، کلی مطالب جدید در مورد محصولات و مشاغل مختلف یاد می‌گیرید. به قول دیوید اگیلوی (پدر علم تبلیغات):

کسی که حتی دوره کوتاهی از فعالیت حرفه‌ای خود را به تبلیغات اختصاص داده باشد، برای همیشه یک تبلیغات چی می‌ماند.

 

اما ورود به این دنیای هیجان انگیز، نیازمند آموزش مهارت‌های خاص خودش است. مانند اینکه شما برای اینکه بخواهید شنا کنید، ابتدا باید مهارت شنا کردن را یاد بگیرید. در مرحله بعدی باید وارد آب شوید و با تلاش و آزمون و خطا در شنا کردن مهارت پیدا کنید. در ادامه شما را با تعدادی از مهم ترین تکنیک‌های تبلیغ نویسی آشنا خواهم کرد.

   مخاطب و نیازش را به خوبی بشناسید   

به طور کلی هر پیامی (چه تبلیغاتی و چه غیر تبلیغاتی) دارای سه رکن اصلی می‌باشد:

 

فرستنده پیام                       متن پیام                           گیرنده پیام

پیام تبلیغاتی شما زمانی اثر گذار خواهد بود که هر کدام از این سه مؤلفه را متناسب با هم داشته باشد. متن پیام شما باید جذاب باشد که توجه گیرنده را به خود جلب کند (یادگیری مهارت تبلیغ نویسی). از سوی دیگر این پیام باید به دست شخص مناسب برسد. یعنی اینکه آن پیام حاوی نیاز آن مخاطب باشد. اگر شما یک تبلیغ نویسی درجه یک و حرفه‌ای باشید، اما نیاز مخاطب را به خوبی نشناسید، پیام شما اثر گذار نخواهد بود. مانند آن مغازه دار محترمی که به من یک پیامک فرستاد و گفت:

لباس‌های زنانه جدید از راه رسید!!!

بیشتر رو مزیت تمرکز کنید تا ویژگی

شاید خیلی از افراد فکر می‌کنند که ویژگی همان مزیت است. اما شما با عنوان یک کپی رایتر باید بدانید که این دو کلمه با یکدیگر فرق دارند. ابتدا هر کدام را تعریف می‌کنیم تا به این صورت تفاوت آن‌ها نیز مشخص ‌شود:

ویژگی: یک سری مشخصاتی که مربوط به خود محصول است مانند: اندازه، نحوه عملکرد، جنس و …

مزیت:  مزیت منافعی است که مشتری با خرید یک محصول، به آن دست پیدا می‌کند.

مثال: بررسی تفاوت ویژگی و مزیت برای یک عدد فلش 16G

ویژگی: این فلش دارای حافظه 16 گیگابایت است.

مزیت: به راحتی 30 عدد فیلم را در این فلش جای دهید.

عنوان نویسی جذاب   

تا حالا چند بار برای شما اتفاق افتاده است که به خاطر عنوان یک مقاله در وب، داخل آن سایت شده و شروع به خواندن آن نوشته کنید. عنوان تبلیغ نویسی آنقدر اهمیت دارد که طبق تجربه وبلاگ نویس‌های معروف:

کاربران به طور میانگین عنوان مطلب را حداقل 5 برابر بیشتر از مابقی محتوا می‌خوانند و برایشان اهمیت دارد.

به همین دلیل نوشتن یک عنوان وسوسه کننده، به خودی خود سهم بزرگی از موفقیت یک متن تبلیغاتی را بر عهده دارد. مخاطب با دیدن یک عنوان جذاب ترغیب می‌شود که شروع به خواندن ادامه آن متن تبلیغاتی کند.

مطالعه کنید: تیتر; تفاوت بین شکست و پیروزی در تبلیغات

از کلمات تأثیر گذار استفاده کنید

کلمات قدرت نفوذ پذیری زیادی دارند و شما به عنوان یک کپی رایتر باید کلمات اثر گذار را بشناسید. تبلیغ نویسی هنر بازی با کلمات است و شما باید یک ذهن پر از کلمات قوی و تآثیر گذار داشته باشید. حتما یک دفترچه تهیه کنید و با سرچ در گوگل، کلمات اثر گذار را پیدا کرده و در آن دفترچه بنویسید. با این کار شما یک بانک کلمات در اختیار دارید و در مواقع ضروری، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

استفاده از فرمول‌های تبلیغ نویسی     

چه بخواهید تبلیغ نویسی صفحه محصول انجام دهید یا اینکه متن‌های تبلیغاتی برای اینستاگرام بنویسید، باید با فرمول‌های تبلیغ نویسی آشنا شوید. در اصول تبلیغ نویسی فرمول‌های گوناگونی وجود دارد که من در اینجا به یک مورد از آن‌ها اشاره خواهم کرد.

فرمول تبلیغ نویسی چهار مرحله‌ای از جو ویتال

چهار مرحله این فرمول تبلیغ نویسی به صورت زیر می‌باشد:

1- مشکل را مطرح کنید

در این مرحله شما باید به یک مشکل اشاره کنید. بدیهی است که شما برای این کار باید به شناخت خوبی از محصول مورد نظر و همچنین نیازهای مشتری دست پیدا کنید.

2- قول بدهید

شما در مرحله قبل مشکل مخاطب را که قبلا پیش بینی کرده بودید را مطرح کردید. در مرحله دوم شما باید به مخاطب قول بدهید که اگر از محصول یا خدماتی که شما در تبلیغ به آن شاره کردید استفاده کند، مشکلش حل خواهد شد. استفاده از طنز و استعاره می‌تواند کمک شایانی به شما بکند که بیشترین تأثیر گذاری را روی مخاطب بگذارید.

3- اثبات کنید

جمله معروفی است که می‌گوید: در مقام حرف همه خوب عمل می‌کنند، اما هنگام عمل کردن، عقب می‌کشند. امروزه مردم تا حدودی به این درک رسیده‌اند که صحبت به تنهایی کافی نیست. در مرحله سوم یعنی اثبات، شما باید به مخاطب مدارکی نشان دهید که به حرف‌های شما بیشتر اعتماد کند. به عنوان مثال می‌توانید از او بخواهید که به سایت شما مراجعه کرده و نظر افرادی که از محصول و خدمات شما استفاده کرده و راضی بوده اند را جویا شوند.

4- قیمت را مطرح کنید

 مرحله چهارم بسیار مهم است، به این دلیل که شما باید در این قسمت متن تبلیغاتی خود را به پایان برسانید. در این قسمت باید به مخاطب بگویید که با خودش بسنجد که استفاده از محصول یا خدمات شما به نفعش است یا نه؟ به عبارت دیگر سودی که قرار است از تجربه محصول یا خدمات ببرد، نسبت به هزینه‌ای که قرار است متقبل شود، می‌چربد یا نه؟

فرمول‌های تبلیغ نویسی در کپی رایتینگ متنوع هستند و ممکن است که هر کدام از آن‌ها برای یک سری از پیام‌های تبلیغاتی مناسب باشند.

سخن آخر

شغل تبلیغ نویسی یکی از مهارت‌های بسیار مهم و پردرآمد در جامعه امروزی بوده که بسیاری از کسب و کارها برای موفقیت به آن نیاز دارند. از آنجایی که هر صاحب کسب و کاری فرصت اینکه برای یادگیری این مهارت وقت بگذارد را ندارد، به همین جهت بازار کار خوبی برای افراد کپی رایتر فراهم شده است. تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ به معنای ایجاد یک جرقه در ذهن مخاطب است و این جرقه اولیه باید آنقدر جذاب باشد که تا مدت‌ها در خاطره مخاطب باقی بماند. اگر شما نیز علاقه مند شده‌اید که این مهارت را یاد گرفته ولی نمی‌دانید از کجا شروع کنید، وارد این لینک شوید.

 

4 دیدگاه دربارهٔ «چگونه وارد حرفه تبلیغ نویسی شویم؟ آشنایی با صفر تا 100 کپی رایتینگ»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به زهرا شابیکی میباشد.